reklama

Lepší svet

Sú takmer tri hodiny ráno. Prehadzujem sa v posteli a snažím sa odohnať úzkosť. Hruď mi zovrie obria studená ruka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Za tie roky viem, že úzkosť, depresia ani panika sa nedajú vypnúť ako telefón alebo domáci spotrebič. Môžem ich len sledovať a dúfať, že ma dovedú na nejaké miesto, kde čosi lepšie pochopím. A že sa z toho dovtedy nezbláznim.

Vchádzam do potravín a chcem si kúpiť jedlo bez obalu. Banány sú ekologická katastrofa, pomaranče najskôr tiež. Jablká zo Slovenska sú balené vo fólií, ktorá možno skončí v bruchu morskej korytnačky. Polystyrénová tácka sa nedá zrecyklovať.

Snažím sa neprepadať panike. Je to ako snažiť sa neposrať v autobuse, keď ste vypili na raňajky kávu s mliekom a vyfajčili dve cigarety a teraz vám idú explodovať črevá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď na mňa dvadsiateho apríla zapraží Slnko a ja mám pocit, že horím, spotia sa mi dlane. Zrazu mi strašne zachýbajú ročné obdobia. Jemnosť jari a láskavosť jesene.

Myslím na to, že podstata Boha sa skladá z vody, vzduchu, ohňa a z piesku. Presnejšie zo siedmych miliárd malých zrniečok.

Som jedným z nich, ale odfúklo ma dakam preč.

Snažím sa byť pragmatická. Vášne sú len indikátor, nie cieľová stanica. Emócie ukazujú smer.

Snažím sa neprepadať skepse a prijať fakt, že som dospelý človek.

Že som zodpovedná za to, ako to tu vyzerá. 

Že jedným mikroskopickým zlomkom tohto šialeného neurotického celku ovplyvňujem všetko. Smrť morských korytnačiek. To, či bude mať niekto lepší deň. Malú čiernu skládku na dvore, kde parkuje hysterická suseda so svojim bielym spuchnutým autom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Že je toho vlastne veľmi veľa, čo môžem urobiť alebo neurobiť, aby bol svet lepším miestom.

Chodiť na bicykli. 

Starať sa o seba aj o druhých.

Nepodporovať nehumánny a neekologický biznis.

Nekupovať plasty.

Vystačiť si s málom.

Upratať si v izbe a neobklopovať sa zbytočnosťami.

Byť milá k susedom.

Poprosiť Slnko, aby tak nepieklo.

Vymodliť si naspäť ročné obdobia.

Ísť do pralesa tancovať so šamanmi.

Bubnovať a privolať dážď.

Karolina Uherčíková

Karolina Uherčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"A predsa - to, čo hľadajú, by sa mohlo nájsť v jedinej ruži alebo v troške vody..."Viac sentimentu na mojom druhom blogu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu